FACULTAS d.o.o.

Start up Korporativnih Akademija

Korporativne akademije (u SAD-u znane kao Korporativni univerziteti) rastući su trend u korporacijama. Denise Hearn u svojoj analizi "Edukacija na radnom mjestu: istraživanje modela Korporativnih univerziteta" tvrdi kako je 1993. godine postojalo tek 400 takvih edukacijskih centara unutar većih američkih multinacionalnih kompanija. Ta se brojka do 2001. povećala na 2.000. 

Danas Korporativne akademije u svijetu više nisu pitanje ekskluzive, već više realnih potreba brojnih sustava različitog poslovnog usmjerenja i veličine. U Kanadi možemo pronaći sve više primjera manjih kompanija koje ulažu u vlastite edukacijske centre. Primjerice, Urban Systems iz Kelowne ima svoj Univerzitet, dok im je broj zaposlenih i za hrvatske prilike skromnih 250. Prema Sueu Toddu, predsjedniku organizacije Corporate University Xchange iz New Yorka, industrija edukacije i razvoja u Americi se kreće na oko 60 milijardi dolara, dok je na svjetskoj razini ta brojka oko 700 milijardi.

Korporativne se Akademije pokreću iz raznih razloga, no većina tvrtki njima žele realizirati nekoliko istih temeljnih potreba:

  • organizaciju treninga
  • start i podršku promjenama u organizaciji
  • maksimalan povrat investiranog u edukaciju
  • kreiranje i utjecaj zajedničke organizacijske kulture, lojalnosti i pripadnosti
  • zadržavanje kompetitivnosti u današnjoj globalnoj ekonomiji
  • zadržavanje i ulaganje u djelatnike.